Słowem wstępu ...

Rzeczywistość wirtualna (z ang. Virtual Reality) miała swój nieudany debiut jeszcze w XX wieku na początku lat 90-tych. Nieudany za sprawą sprzętu, który nie był w stanie udźwignąć tak skomplikowanych obliczeń czy bardzo wysokiej rozdzielczości jak na tamte czasy. Obecnie sprawy mają się inaczej i VR ma rację bytu, dzisiejsze komputery czy smartfony są w stanie wykonywać tak skomplikowane obliczenia i wyświetlać obraz w zadowalającej rozdzielczości. Jednak pomimo, że sprzęt jest wystarczający, to jednak nie jest na tyle praktyczny, żeby trafił pod strzechy, zatem jest jeszcze wiele do zrobienia i do udoskonalenia.
Podobnie sprawa ma się z rozszerzoną rzeczywistością (z ang. Augmented Reality), na rynku dopiero pojawiają się pierwsze narzędzia pozwalające na tworzenie prostych aplikacji w AR, wybór sprzętu jak na razie też jest dość ubogi. Tak więc, wszystko jeszcze przed nami! To tyle słowem wstępu, w tym dziale przybliżymy technologie, jakie wykorzystujemy do VR/AR byśmy mogli swobodnie poruszać się po tym nowym świecie, w który ludzkość powoli wkracza. W naszym dziale poświęconym akcesoriom AKCESORIA VR I AR możecie sprawdzić szczegóły dotyczących gogli do rzeczywistości wirtualnej/mieszanej i rozszerzonej, jak również możecie sprawdzić parametry kamerek do kręcenia filmów 360. Po zapoznaniu się ze szczegółami akcesoriów służymy porównywarką, w której porównacie parametry sprzętu.